Oduvijek sam htio spavati u dvorcu. Ne znam, ima nešto u tim velikim građevinama još iz doba kad sam bio klinac pa pratio sve one poznate Disneyeve crtiće koji gotovo svaki ima svoj neki dvorac. Želja mi se ostvarila kada sam sasvim slučajno naišao na jedan Burg-Hotel , koji za razliku od većine sličnih ima zaista prihvatljive cijene. Radi se o dvorcu smještenom u središtu Austrije, doslovno bogu iza tregera, na mjestu gdje nikada ne bi pomislio da ću putovati . Burg Plankenstein je zaista nešto.

Atrij dvorca / Foto: VikendManijaci

Naša avantura započela je već ujutro, kada smo laganom vožnjom krenuli prema Grazu. Vrijeme je bilo sasvim ok i još smo komentirali kako će to biti lijep i sunčan dan, no jesmo li se mi prevarili. Nismo gledali prognoze prije puta i za to mi je sad iznimno žao jer je od Graza pa do samog dvorca koji je smješteni u Texingu padao grozni snijeg, a čak su nas iz hotela zvali da ako nemamo lance za auto da nećemo moći ni blizu. I tako smo mi krenuli u potragu za lancima, našli ih na nekoj benzinskoj, i ih platili nevjerojatnih 500 kuna. Užas. No, neće nam to pokvariti dan.

Jedna od viteških soba dvorca / Foto: VikendManijaci

U dvorac smo stigli u popodnevnim satima i već na prvu ostali smo oduševljeni. Ovo je nešto između našeg Trakošćana i Velikog tabora. Dvorac je smješten na brdu iznad sela, a čak smo se iznenadili da nismo bili jedini gosti obzirom na vrijeme koje nas je pratilo putem.

>> Želite rezervirati svoj boravak u dvorcu? Kliknite ovdje.

Taverna poslužuje samo austrijske specijalitete / Foto: Burg Plankenstein

Po dolasku, sreli smo se s voditeljicom samog hotela koja nam je ispričala kako je sam dvorac zapravo obnovljen 2010. godine i još se obnavlja. Dvorac je izgrađen još prije više od 800 godina, a tijekom stoljeća mijenjao je svoje vlasnike, da bi u 19. stoljeću pao u zaborav i totalno oronuo. Tada ga je 1975. godine kupio poznati arhitekt Hans-Peter Trimbacher koji je dvorac počeo obnavljati.

CAMERA
Morali smo zabaciti jedan selfie ispred dvorca / Foto: Vikend Manijaci

Naime, dvorac je bio toliko devastiran, da je Hans-Peter trebao vaditi iz arhive stare fotografije dvorca (kojih nije bilo puno) kako bi ga obnovio u što izvornijem obliku. Nakon smrti Hansa-Petera, dvorac dolazi u ruke sadašnjeg vlasnika Herr Ericha Podstatnya koji je nastavio obnovu dvorca i od njega napravio ovaj predivan hotel.

Upoznali smo i vlasnika dvorca / Foto: VikendManijaci
Upoznali smo i vlasnika dvorca Herr Ericha Podstatnya / Foto: VikendManijaci

Danas Burg Plankenstein ima 50 lijepo uređenih soba od kojih valja izdvojiti “viteške sobe”, tavernu (s pušačkim i nepušačkim djelom), suvenirnicu, dvoranu za razna događanja te vlastitu kapelicu. Iako na prvu ne izgleda tako, dvorac može zaprimiti oko stotinjak gostiju što ga čini idealnim za privatna događanja, od svadbi pa do poslovnih skupova.

Ova dvorana je jedna od najbolje uređenih prostorija u dvorcu, a služi za razne privatne i javne zabave / Foto: VikendManijaci

Moram priznati da smo mi ostali oduševljeni gastronomskom ponudom. Večera i doručak su bili zaista nešto posebno, a oduševila nas je i činjenica kako šef kuhinje sam priprema svoje meso. Govedina je broj 1 na jelovniku, a to ni ne čudi jer hotel ima i svoja goveda koja žive nekoliko stotina metara od samog dvorca.

Po dolasku nas je dočekala zaista obilna večera. Pravo seljačka bi rekli / Foto: VikendManijaci

Mnogi su nas pitali jesmo li tijekom boravka vidjeli nešto čudno ili upoznali neke nadnaravne pojave, no moram vas razočarati – nismo. Ja sam obično plašljiv, no spavao sam kao bebica. Tek sutradan nam je voditeljica hotela ispričala priču o “bijelom ministrantu” koji je za vrijeme opsade naselja, iz lokalne crkve (koja se nalazi odmah uz dvorac) uzeo sve vrijednosti i sakrio ih u jednu prostoriju u dvorcu. Legenda kaže kako su ga sa svim vrijednostima živog zazidali u prostoriju, prostoriju koju do dan danas nitko nije pronašao.

Interijer dvorca / Foto: VikendManijaci

Posjet ovom dvorcu preporučujem svima koji žele provesti miran i nesmetan odmor daleko od Hrvatske, a opet dovoljno blizu da ste doma za 4 sata lagane vožnje. Sve u svemu, ovo je bio vikend za pamćenje.

>> Želite rezervirati svoj boravak u dvorcu? Kliknite ovdje.

Burg Plankenstein - Texing - Austria - Vikend Manijaci (1)
Panoramska fotografija Burga Plankenstein / Foto: Vikend Manijaci

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here