I došao je taj dan. Prijateljica me dovezla do Koprivnice, puna adrenalina i straha pozdravljam se s njom i sjedam u vlak, čeka me dugih 5 sati vožnje. Nedugo nakon prelaska granice dolazi kondukter i počne mi nešto objašnjavati na mađarskom. Ja ga blijedo gledam, probam na engleskom, a on naravno ne zna jezik. Jedva nekako uspijem shvatiti da trebam presjedati na autobus pošto na jednom dijelu popravljaju prugu. Počinjem se pitati što mi je to trebalo, ali prošlo je sve u redu, došla sam do Budimpešte, glavne željezničke stanice, ispod prolazi metro sa kojim idem dalje do aerodroma.

DUBLIN

Pogled na Dublin iz aviona

Sletjeli smo u Dublin 1 sat nakon ponoći i moja avantura se nastavlja. Sa torbom na leđima i mobitelom u ruci u 2 sata u noći lutam po Dublinu i tražim put do kuće gdje sam smještena. Ubrzo je pronalazim, pozdravljam se sa domaćinima, pokazuju mi moju sobe i daju kratke savjete za naredne dane.

Idući dan budim se s osmjehom na licu, brzo se spremam i odlazim u obilazak grada. Gledam u nebo i ne vidim ni jedan oblak i mislim si: ”Da li je to moguće, sunčano će biti cijeli dan.” Nakon 5 min hodanja prolazim Samuel Beckett Bridge, prekrasan most u obliku harfe, i ubrzo počne pljusak. U blizini vidim restoran te odlazim tamo na doručak. Naručujem Irish breakfast (sa kavom cijena je od 5 do 10€) i promatram ljude kroz prozor. Lako se može shvatiti tko je Irac, a tko turist ili doseljenik. Irci lagano šeću po kiši, dok ostali trče i skrivaju se od kiše. Ubrzo staje kiša te nastavljam dalje do Trinity Collegea. Krećem u obilazak knjižnice. Njihovi studenti vode besplatne ture po knjižnici, te se pridružujem jednoj. To je prekrasno uređena knjižnica sa ogromnom bibliografskom zbirkom. Posjetila sam zgradu u kojoj je smještana Book of Kells. Ulaz u tu zgradu se naplaćuje. Cijena karte sa popustom za studente iznosi 9€, ali je svakako vrijedno pogledati.

Knjižnica Trinity College

Ostale dane u Dublinu posjetila sam kip Molly Mallone, katedralu Sv. Patrika, nacionalni i arheološki muzej (ulaz je besplatan u oba muzeja), Spire (najomiljenije mjesto u Dublinu za spojeve, ali i ostale susrete), Dublin Castle, O’Connell Street, Leprechaun Museum. Oduševila me ulica naziva Grafton Street – ulica dućana, uličnih zabavljača i naravno, glazbenika.

Katedrala Sv. Patrika

Nastavila sam dalje do Saint Stephen’s Green parka. To je prelijep park uvijek pun ljudi gdje razgovora ne nedostaje. Dovoljno je sjesti na klupicu i netko će vam se pridružiti, i započeti razgovor. Naravno, Temple Bar je nezaobilazno mjesto u kojem je gužva svakodnevna pojava. Ako želite osjetiti onaj pravi Irski doživljaj, sjesti za šank i porazgovarati sa uvijek ljubaznim i nasmijanim konobarima, potražite neki intimniji i manji pub. Upravo u jednom takvom upoznala sam stariji par koji cijeli život živi u Dublinu, i čovjeka koji je iz Novog Meksika na godinu dana došao raditi u Dublin. Cijelu večer smo razgovarali i šalili se. Otkad sam stigla, ni u jednom trenutku nisam se osjećala usamljeno, već naprotiv, bila sam sretna jer sam iskusila onaj pravi Irski doživljaj koji sam uvijek željela. Iako sam se napila i iduće jutro bila mamurna,  ovo iskustvo vrijedilo je svakog potrošenog eura i mamurluka.

BRAY

Fotografija 4 Bray
Bray

U okolici Dublina nalazi se mjesto Bray, malo mjesto na obali Irskog mora. Poznato je po filmskom studiju u kojem su se snimali filmovi Hrabro srce i Excalibur. Stanovnici Dublina često ga posjećuju. Zašto? Idealno je mjesto za odmor, planinarenje ili jednostavno bijeg iz gradske sredine. Evo i kratki savjet – ako koristite autobusni prijevoz u Dublinu i okolici, uvijek sa sobom imajte kovanice. Novac se ubacuje u automate, te vam vozač ne može vratiti ostatak. Ja sam to naučila na teži način, ali srećom ponovno sam iskusila Irsku ljubaznost, te mi je jedna gospođa ponudila da mi razmijeni novac.

SALTHILL I GALWAY

Nakon predivnih 5 dana u Dublinu odlazim u Galway koji se nalazi na zapadnoj strani Irske. U dvosatnoj vožnji do Galwaya možete doživjeti prekrasan zeleni krajolik i zapaziti ovce koje  slobodno šeću pašnjacima. Sve je puno kamenih ograda koje štite životinje od vjetra, a isto tako služe kao ograde zemljišta.

Predivan zeleni krajolik

Smještaj sam pronašla u Salthillu, mjestu smještenom na obali Atlantskog oceana sa predivnom 2 km dugačkom šetnjcom uz duž oceana. Kao i u svim većim (ali i manjim) irskim mjestima, Salthill obiluje pubovima i restoranima. Iznenadila sam se, ipak je mjesto malo, a gastronomska ponuda velika. Zanimljivo je, da iako vjetar konstantno puše i hladno je, uvijek je sve puno ljudi koji trče i španciraju se šetnicom. Tamo sam i prvi put uživo čula Gaelic (Irski jezik). Iako nisam razumjela ni jednu riječ, ostala sam oduševljena. U jednom od pubova probala sam svoj prvi fish and chips. Moram reći da sam se oduševila. Iako ribu baš i ne volim, ovo je bilo prefino.

Fish&Chips

Galway je malo mjesto u kojem se uvijek nešto događa. U vrijeme moje posjete održavao se filmski festival, te kazališne predstave na temu Easter Rising. U Galwayu sam posjetila muzej, Lynch’s Castle, katedralu, Eglinton Canal, Eyre Square – centar Galwaya. Posebno je upečatljivo bilo selo Claddagh po kojem je ime dobio slavni prsten koji potječe iz Galwaya. Prsten se sastoji od ruku koje drže srce, a na vrhu se nalazi kruna. Ruke simboliziraju prijateljstvo, srce ljubav, a kruna odanost.

CLIFFS OF MOHER

Ulaz na Cliffs of Moher

Nezaobilazna lokacija su naravno klifovi. Tura je uključivala posjet dvorcu Dunguaire, Burrenu, Gleninsheen Wedge grobnici, Kilfenori u kojoj se mogu vidjeti poznati keltski križevi, te klifovima. Cijelo putovanje dodatno je upotpunio vozač/vodič koji je cijelim putem govorio anegdote i zanimljivosti o Irskoj i mjestima koje smo posjećivali. U blizini klifova imali smo organiziran ručak. Konobar dolazi sa mojim sendvičem. Sa strane tanjura bio je nasipan čips. Na tu njihovu naviku sam zaboravila, a što je izazvalo smijeh za cijelim stolom. Pogled sa samih klifova je nešto neopisivo. Ubrzo se i vrijeme popravilo te je pogled bio još ljepši nego prije, jednostavno predivno.

Fotografija 8 Cliffs of Moher

Na povratku smo slali u nacionalnom parku Burren, koji kao i sve drugo oduševljava svojom prirodom i okolinom.

Burren

Idući dan je bilo vrijeme za povratak u Hrvatsku. Nakon predivnih 8 dana provedenih u Irskoj sjedam u avion sa suznim očima, te jedva čekam dan kada ću ponovno posjetiti moju Irsku, zemlju koju sam oduvijek sanjala, te je san konačno postao stvarnost.

Ne dozvolite da vas strah od samostalnog putovanja sprječava da ostvarite svoj san i putujete, posjetite mjesta koja ste oduvijek željeli. Koristite aplikacije kojih ima puno, a koje će vam iznimno olakšati putovanje. Prije samog putovanja dobro se informirajte, čitajte putopise, članke, komentare.

I za sam kraj ostavljam jedan citat sa kojim će se većina poistovjetiti.

“They call it the travel bug, but really it’s the effort to return to a place where you are surrounded by people who speak the same language as you. Not English or Spanish or Mandarin or Portuguese, but that language where others know what it’s like to leave, change, grow, experience, learn, then go home again and feel more lost in your hometown then you did in the most foreign place you visited. This is the hardest part about traveling, and it’s the very reason why we all run away again.”

Martina Pintar

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here